Komikiak on-line/Comics on-line

Komikiaren erabilera didaktikoen aukerak asko dira. Genero textual hau hizkuntza eta etapa guztietan landu ahal da, eta jakina! oso baliabide garrantzitsua da Lehen Hezkuntzako ikasgeletan.

Komikietan irudiak eta testua erabiltzen dira istorio bat kontatzeko. Entretenitzeko  eta ondo pasatzeko balioa izateaz  gain, ikasgelan komikiak  irakurtzeak eta komikiak sortzeak errentagarritasun didaktika handia du.

Sareak 2.0 tresna asko eskeintzen dizkigu komikiak sortzeko. Marraztu jakin gabe, imaginazio apur batekin eta aplikazioa ezagututa, emaitza harrigarriak lortu ahal dira. Duela bi urte beste post bat idatzi nuen gai honi buruz, hemen irakur dezakezue. Geroztik…irakasleen artean zabaldu ditut tresna hauek, eta haien balorazioak kontutan hartuz, onenetarikoen artean Pixton eta Bitstrips aipatu nahi ditut.

Pixton erabiltzea erreza da. Ingelesez eta gaztelaniaz erabiltzeko aukera dago. Erdi mailako komikiak sortu ahal dira, pertsonaiak, eszenatokiak, objetuak… sortu ahal ditugu txantiloiak erabiliz edo galeriatik aukeratuz. Komikiak  blogean ere argitaratu ahal ditugu. Hona hemen adibide bat!

Vodpod videos no longer available.

Hemen utziko dizuet Scribden argitaratu dudan Pixton Tutoriala euskeraz.

Bitstrips tresnaren erabilera ez da oso erreza, baina kalitate handiko  komikiak sortu ahal dira. Bitstrips tresnarekin komikiak, pertsonaiak, objetuak  eta eszenatokiak  sortu eta argitaratu ahal ditugu, nahi badugu, txantiloirik gabe . Hona hemen tresna hau erabiliz egindako komiki  txikia!

Hona hemen Scribd-en argitaratu dudan Bitstrips- Tutoriala!

Bukatu baino lehen beste tresna bat aipatu nahi dut: Comic Creator. Bere ezaugarri nagusiena sinpletasuna da. Emaitzak oso sinpleak dira, baina… ikasle txikiekin hasteko aukera bat izan daiteke.

Hemen duzue Comic Creator-tutorial txiki bat euskeraz.

Amaitzeko, komikiei buruzko helbide interesgarri batzuk utzi nahi dizkizuet.  KOMIKIEN HELBIDE INTERESGARRIAK

Las posibilidades de utilización del cómic en el aula son inmensas. El cómic es un género textual que se puede trabajar en todas las lenguas del currículum y en todas las etapas y por supuesto en las aulas de Primaria.

Se trata de una historia narrada que emplea las imágenes y el texto. El cómic puede entretener y divertir y su introducción en el aula tiene una alta rentabilidad didáctica.

La  web 2.0 nos ofrece un montón de aplicaciones para elaborar fácilmente nuestros comics, aunque no sepamos dibujar.   De esta forma podemos centrarnos más en el trabajo con el texto: planificación, aspectos lingüísticos… Con un poco de imaginación y manejo de la aplicación los resultados pueden ser fantásticos.

Hace dos años publiqué otro post sobre este tema, podéis leerlo aquí. Desde entonces he difundido estas herramientas entre el profesorado y, recogiendo su opinión, he seleccionado tres herramientas para comentar:

Pixton Su manejo es fácil. Se puede elegir en castellano o en inglés. Podemos crear comics de una calidad aceptable usando plantillas o eligiendo de la galería personajes, escenarios, objetos… También podemos publicar los comics en el blog o website…   Sólo he publicado el tutorial en euskara porque los videos de entrenamiento que ofrece Pixton en castellano son buenísimos. Aquí tenéis un pequeño cómic creado con Pixton: Plok eta Plik.

Vodpod videos no longer available.

Bitstrips Es un poquito más complicada que la anterior pero los resultados son de gran calidad. Con Bitstrips podemos crear y publicar comics, personajes, objetos, escenarios, si queremos sin plantillas. Aquí tenéis un ejemplo de un pequeño cómic elaborado con Bitstrips: Neska eta sorgina. También os dejo el Tutorial de Bitstrips en castellano que he publicado en Scribd.

Comic Creator
Su principal característica es la sencillez. Los resultados son muy simples,  pero puede ser una opción para comenzar con los más pequeños. Aquí os dejo un pequeño tutorial  de Comic Creator en castellano.

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s